24.03.2013

cake in a mug


Jeg har fået nogle spørgsmål omkring min cake in a mug, som jeg viste på min instagram (nikolineanine). Så tænkte at jeg ville ligge opskriften ind her. Det er hurtigt og lækkert, når man er slik-sulten. 

Du skal bruge:
2 spk. mel
2 spk. sukker
1 spk. kakao

½ - 1 tsk. bagepulver
½ - 1 tsk. vaniljesukker 
1 tsk. kanel
1 æg
1 spk. mælk
1 spk. solsikke/rapsolie
nogle chokolade stykker


Ta' et stort krus.
Mix alle de tørre ingredienser godt sammen.
 Put et æg i og rør rundt med en gaffel. Hæld mælk og olie i og rør godt rundt.
Smid lidt chokolade stykker i.  
Stil kruset i mikrobølgeovnen i 2 - 2½ min.    
Når du tager kruset ud, skal du lade det køle af i 2-5 min. inden du spiser den. 



2 kommentarer:

  1. Ej en god idé! Den ser vildt lækker ud :) kig gerne forbi min blog - http://astridcold.blogspot.dk

    SvarSlet